Value proposition

Producten waar klanten blij van worden én voor willen betalen

Value proposition

Op zoek naar betere proposities en verdienmodellen


Flowresulting combineert ervaring uit eigen praktijk, inspiratie uit de markt en bewezen onderzoeksmethodieken om jou te helpen écht te begrijpen waar klanten waarde aan toekennen en tot betere proposities, verdienmodellen en assortiment strategiëen te komen.

Onze visie

Job to be done centraal

Harvard professor en innovatie goeroe Clayton Christensen zei het al: ''people hire products to do jobs for them''.

Het uitgangspunt voor het redesign van dienstverlening is niet het product of de dienst van de aanbieder, maar de ‘job’ die de klant wil realiseren.

“Mensen willen geen boor, maar een schilderij ophangen in huis”

“People don't know what they want until you show it to them”

Mensen zijn expert als het gaat om hun eigen beleving, maar weten maar zelden te vertellen welke oplossing daarbij past.

Flowresulting gebruikt daarom inspiratie van buitenaf (binnen én buiten jouw sector) om tot ideeën te komen.

Met behulp van prototypes maken we het vervolgens écht concreet om scherper te kunnen valideren bij de klant.

Van toegevoegde naar toegekende waarde – ‘the willingness to pay’

Waarde toevoegen aan een propositie is niet moeilijk. Zicht krijgen op waar klanten hoeveel extra voor willen betalen (toegekende waarde) is complexer, maar wel cruciaal in het ontwikkelen van succesvolle proposities.

In onze innovatietrajecten brengen we dit in beeld en helpen we om nieuwe onderscheidende proposities in de markt te zetten waar klanten voor willen betalen.

Desirable, feasible, viable

We helpen je tot proposities en businessmodellen te komen die in de sweet spot vallen van:

Desirable: is het relevant voor klanten?

Feasible: is het technisch haalbaar (en wat is het MVP)?

Viable: is het rendabel, hoe optimaliseren we het verdienmodel?

We helpen je werkende oplossingen te ontwerpen waar klanten niet alleen blij meezijn, maar daadwerkelijk voor willen betalen.

Meer weten?

Hiermee kunnen we je helpen

Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.

Businessmodel innovatie

Het juiste businessmodel kan een enorme aanjager van waarde creatie zijn. Maar innoveer wel op tijd.

Propositie ontwikkeling

Innoveer producten en diensten vanuit de ‘job to be done’ van de klant en blijf voorop lopen.

Assortiment strategie

Een assortiment dat is gebaseerd opscherp inzicht in klantbehoeften en bereidheid tot betalen, levert meer verkoop en betere marges op.

Cases

Cases waar we trots op zijn

Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.

Plaats hier je nieuwe header

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

''Consequatur numquam quis quos et at modi et distinctio magni. Aliquid aut maiores modi velit aspernatur eos. Ut illo esse sunt reprehenderit ea est sapiente quam in. Sequi magnam harum est. Est quisquam quisquam qui perspiciatis eveniet nihil omnis et voluptatem. Odit qui omnis''

Culpa Molestiae Dolorem

Error et rerum est.

''Doloribus sit molestiae labore et voluptas ullam excepturi quibusdam. Accusantium incidunt ut. Pariatur omnis beatae quam aut. Perspiciatis et nemo deleniti. Expedita neque delectus ipsum ratione. Alias qui delectus. Tenetur est nemo exercitationem mi''

Quia

Nemo omnis itaque exceptur

''Non nihil facilis corrupti eligendi. Voluptas tempore ipsa molestiae recusandae. Et aliquam ipsum magni et''

Magni

Quisquam sit vel inventore voluptatem co