Propositie ontwikkeling

Innoveer producten en diensten vanuit de ‘job to be done’ van de klant en blijf voorop lopen

Een succesvolle nieuwe propositie helpt klanten hun ‘job’ (klus) beter, makkelijker of goedkoper te klaren

De ‘klus die de klant wil klaren, rekening houdend met de situatie’, staat centraal. De analyse van deze ‘job’ biedt volop munitie voor nieuwe oplossingsrichtingen. Waar zit de ontevredenheid ten opzichte van bestaande oplossingen? Welke onderdelen maken de huidige oplossingen duur, maar vertegenwoordigen weinig waarde voor de klant (taking value out)?

People hire products to do jobs for them (Clayton Christensen, Harvard University)

Trends, technologische- en marktontwikkelingen als brandstof voor innovatie

Het vraagstuk wordt altijd vanuit verschillende perspectieven geanalyseerd. Hoe kan technologie helpen om de klus beter of goedkoper te klaren? Welke wetswijzigingen gaan mogelijk voor een nieuwe dynamiek zorgen? Welke trends zorgen voor een blijvende veranderende behoefte?

Design thinking methodiek als leidraad voor propositie ontwikkeling

Van toegevoegde waarde, naar toegekende waarde

Waarde toevoegen aan een propositie is niet moeilijk. Zicht krijgen op waar klanten hoeveel extra voor willen betalen (toegekende waarde) is complexer, maar wel cruciaal in het ontwikkelen van succesvolle proposities. In onze innovatietrajecten brengen we dit in beeld en helpen we om nieuwe onderscheidende proposities in de markt te zetten waar klanten voor willen betalen.

Publicaties

Laat je inspireren...