Innovatie is één van de belangrijkste drivers om voorop te (blijven) lopen. In onze trajecten staat de ‘job to be done’ van de klant altijd centraal. Van daaruit kijken we hoe we dingen beter, makkelijker of goedkoper kunnen maken. Inspelend op trends en/of gebruik makend van nieuwe technologie.

Een succesvolle nieuwe propositie helpt klanten hun ‘job’ (klus) beter, makkelijker of goedkoper te klaren
De ‘klus die de klant wil klaren, rekening houdend met de situatie’, staat centraal. De analyse van deze ‘job’ biedt volop munitie voor nieuwe oplossingsrichtingen. Waar zit de ontevredenheid ten opzichte van bestaande oplossingen? Welke onderdelen maken de huidige oplossingen duur, maar vertegenwoordigen weinig waarde voor de klant (taking value out)?

Trends, technologische- en marktontwikkelingen als brandstof voor innovatie
Het vraagstuk wordt altijd vanuit verschillende perspectieven geanalyseerd. Hoe kan technologie helpen om de klus beter of goedkoper te klaren? Welke wetswijzigingen gaan mogelijk voor een nieuwe dynamiek zorgen? Welke trends zorgen voor een blijvende veranderende behoefte?

People hire products to do jobs for them (Clayton Christensen, Harvard University)

Van toegevoegde waarde, naar toegekende waarde
Waarde toevoegen aan een propositie is niet moeilijk. Zicht krijgen op waar klanten hoeveel extra voor willen betalen (toegekende waarde) is complexer, maar wel cruciaal in het ontwikkelen van succesvolle proposities. In onze innovatietrajecten brengen we dit in beeld en helpen we om nieuwe onderscheidende proposities in de markt te zetten waar klanten voor willen betalen.
Lees hier meer over bij prijs & propostie

Cases

Design thinking methodiek biedt verschillende voordelen

  • Effectiever – De klant wordt op haar kracht benut: ‘de klant is geen uitvinder, wel een expert van zijn eigen ervaring.’
  • Grotere kans op succesvol innoveren – ‘Eerder zicht op meer en minder kansrijke oplossingsrichtingen.’
  • Versnelling van het innovatieproces – ‘Slim combineren van kennis en realistische oplossingsrichtingen.’
  • Brede betrokkenheid vanuit de organisatie – ‘Vanaf de start is een multidisciplinair team nauw betrokken.’

Aan de slag: download inspiratie en sparren met Anders

Inspiratiesheets propositie ontwikkeling

prijsstrategie value based pricing

Het bouwen van een marketingpropositie is topsport. Het vraagt om het herkennen en begrijpen van de juiste doelgroep (segmenteren) en vervolgens het finetunen van het product of de dienst zodat deze perfect aansluit op de behoeften van je klanten.

Maar hoe doe je dat precies? We inspireren je graag met een presentatie over het factbased identificeren van de belangrijkste benefits.

Download presentatie

Inspiratiesheets service design thinking

Service Design thinking begint altijd bij het begrijpen van de klant.

Maar hoe doe je dat? En hoe bouw je op basis van de context en behoeften van klanten een propositie. In deze presentatie inspireren we je graag met onze werkwijze en met voorbeelden uit de praktijk.

Download presentatie

Publicaties

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
X