Alle publicaties

9 januari 2017, Anders Jansen

Inspiratie 2016

2016 was een jaar met veel gezichten. Dan kan een beetje inspiratie soms wonderen doen. Daarom delen we graag met jou de video’s die ons in 2016 inspireerden. Veel kijkplezier gewenst.

Lebbis - blijf je verwonderen, laat je verrassen

Je verheugen op iets en toch verrast zijn. Hoe mooi kan het leven zijn? Maar je moet je wel laten verrassen, dat is een kunst op zich in deze tijd waar we alles van tevoren al weten. Niemand die naar Pisa gaat, is nog verrast door de scheve toren. We hebben ons al zo ingelezen, zoveel boekjes gelezen en filmpjes bekeken dat we ons nog maar zelden laten verrassen. Zonde.
In deze epische scene van Lebbis op ons ‘Flow 15 jaar’-feest gaat het over je laten verrassen, terwijl je je ook kan verheugen. Hoe mooi kan het leven zijn!

Edeka commercial... #zeitschenken

Voor het tweede jaar op rij wint wat ons betreft het Duitse Edeka de strijd om beste kerst-commercial van het jaar. Met hun commercial #zeitschenken raken ze de impact van ‘tijd’ op een hele intieme manier.

Wie of wat krijgt jouw tijd? Wie schenk jij jouw kostbare tijd? Tijd kan je namelijk maar 1x inzetten, het is niet inwisselbaar of bij te maken. En in een wereld waar we van alles denken te moeten doen, geven we deze alledaagse moetjes (boodschappen, ruitenwissersvloeistof bijvullen, mailtjes, jurk kopen, enzovoort) vaak meer tijd dan onze kinderen, vrienden of partners. Is dat hoe je je kostbare tijd wil blijven inzetten? Edeka wijst ons nogmaals op het grootste goed dat we hebben: onze tijd en aandacht! En inspireert ons deze vooral te geven aan zij die het verdienen!

Allegro - English for beginners

Een goede tweede met de kerst dit jaar is Allegro, een Poolse veilingsite. In deze commercial staat contact maken, mogelijkheden zien en oud & jong centraal. Kerst is een tijd waarin je je naasten opzoekt en liefhebt, wat er ook voor nodig is en Allegro brengt dit heel treffend in beeld.

We leven in een wereld met onbegrensde mogelijkheden, voor iedereen. Je bepaalt je eigen grens en kan komen waar je wil. Dat bewijst deze Opa formidabel. Alegria!

Dialdirect - We know how precious your time is, so we won’t waste any of yours

Voor ons de winnaar van 2016. Een commercial die raakt. Het brengt extreem dichtbij hoe belangrijk ‘tijd’ is in ons leven. En dat we tijd bloedserieus moeten nemen. Zowel onze eigen tijd, als de tijd die we vragen van mensen om ons heen.
Het brengt ook dichtbij hoe wij als dienstverlener concurreren met heel veel bijzondere momenten als wij tijd van onze klanten vragen. Een klant onnodig werk bezorgen, heel veel documenten laten opsnorren, herhaaldelijk contact laten opnemen kan betekenen dat hij zoveel tijd verliest dat hij de voetbalwedstrijd van zijn zoon moet missen.
Andersom, en laat dat de inspiratie zijn: als we voor onze klanten tijd weten te besparen, door iets slimmer, effectiever of logischer te maken, dan gunnen we hem extra tijd met zijn kinderen. Hoe mooi is dat! Bij deze Zuid-Afrikaanse verzekeraar is deze bewustwording het vertrekpunt van hun dienstverlening: wow!

Je weer even kind voelen... McDonald's Children's Day

Je echt kunnen verplaatsen in een ander blijkt vaak moeilijk. Dat komt omdat mensen vasthouden aan de context van waaruit ze redeneren. McDonald’s wilde toch volwassenen weer de kans geven zich even kind te voelen….en veranderde dus letterlijk de context van de ‘grown ups’. Heel simpel eigenlijk door de balie te verhogen.

Mooie analoog met hoe jij door de ogen van jouw klanten kan kijken. Begrijp de context van je klanten, (ver)plaats je vervolgens in die context en kijk dan naar de dienstverlening. Er gaat een wereld voor je open (…of dicht).

Stap erin. Leven is meervoud van lef

Een moment dat je even van je stuk wordt gebracht. Twijfel, angst, ongeloof, impasse, verbazing maken zich deelgenoot van je.
En dan. Dan stap je erin, dan pak je het moment en laat je de vertwijfeling, angst of verbazing niet de overhand nemen.

En dat is lef. En van lef komt leven.

DNA Journey

Het lijkt wel in deze tijd dat er veel meer dingen ons als mensen verdelen dan dat ze ons verenigen. Polarisatie is aan de orde van de dag. Deze video laat de naakte waarheid zien. Een waarheid die gelukkig heel anders is en toont dat we veel meer gemeen hebben met de wereld die zo van ons vervreemd lijkt. Gun jezelf deze 5 minuten en onderga de DNA Journey!

Know the sign

In deze romantische commercial schuilt een schokkend verhaal. Het zet daarmee een heftige actualiteit heel treffend in de spotlight. De ramp van morgen kent zijn voedingsbodem vandaag. Herken je de signalen om je heen?

Lemonade - A tech company doing insurance, not an insurer doing an app

Lemonade, zo heten ze. Een tech-bedrijf in de verzekeringen, niet een verzekeraar die aan apps doet. Zo zijn er velen in de verschillende industrieën. Laat ze je inspireren, vooral doordat ze verdomd goed weten waar ze van zijn en dat in de perfectie uitvoeren.

Zo maken zij veel dienstverlening vanzelfsprekender en makkelijker. En dan is de vervolgvraag snel gesteld: waarom nog moeilijk doen als het ook makkelijk kan…?

2016 door de ogen van de Google zoekbalk

Hoe 2016 echt de geschiedenis in zal gaan, zullen onze kleinkinderen later vertellen. Maar het gaat onze herinnering nu in als het jaar van onder andere Brexit, Trump en veel polarisatie op politiek gebied. Als het jaar waarin we afscheid namen van Prince en Bowie. Als het jaar waarin Pokémon onze kinderen (en soms ook ouders) weer aan het buitenspelen kreeg. Als het jaar waarin we veel heftige oorlogsbeelden hebben gezien, maar steeds ook weer mensen die als tegengeluid het beeld van verbroedering willen laten zien.
Google heeft zijn inmiddels fameuze jaaroverzicht weer gedeeld en deze mag niet missen in ons video-jaaroverzicht.

Duurzame wow momenten: zoek het in houding en gedrag, niet in product of dienst

Een vlog over het creëren van duurzame wow momenten. Hoe zorg je voor een beleving die keer op keer ver boven de verwachting van de klant uitsteekt?

Deel 1 in een serie van 4: zoek het in houding en gedrag, niet in product of dienst. Duurzame negens en tienen komen voort uit interactie met de klanten zijn niet ingebakken in het proces. Ze ontstaan vanuit verwondering van medewerkers en tellen in elke situatie, keer op keer.

Duurzame wow momenten: bedien de klant voor zijn wenken, dat telt dubbel

Een vlog over het creëren van duurzame wow momenten. Hoe zorg je voor een beleving die keer op keer ver boven de verwachting van de klant uitsteekt?

Deel 2 in een serie van 4: bedien de klant voor zijn wenken, dat telt dubbel. Beleving staat altijd in relatie tot verwachting. Reactief een 9 of 10 scoren is dan ook veel moeilijker dan proactief een 9 of 10 scoren. En daarbij: helpen / gedienstig zijn is geen ultieme klantbeleving. Ultieme klantbeleving ontstaat vooral als je goed doet zonder dat de klant (of de wet) erom vraagt.

Laat je ook in 2017 inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang in 2017 tien keer ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.