Alle masterclasses

, Inhouse op aanvraag

Nudging the customer journey

Een masterclass over het onbewuste brein van jouw klanten en de technieken die je kunt inzetten om dit onbewuste brein een ‘duwtje’ in de goede richting te geven.

95% van het menselijk gedrag is onbewust.1  Dat geldt ook voor jouw klanten. De vraag is wat doe je hiermee? Hoe werkt het brein van jouw klanten? Hoe beïnvloedt dit hun gedrag? En welke gedragsprincipes kun je inzetten om dit gedrag te beïnvloeden?

In deze masterclass een pragmatische aanpak om gedragswetenschap te vertalen naar jouw praktijk. Een masterclass vol inspiratie met cases en voorbeelden van ‘behavioural nudging’. Samen kijken we vervolgens hoe we de gedragsprincipes kunnen toepassen op jouw vraagstuk, waardoor je met een concreet resultaat naar huis gaat waar je direct mee aan de slag kunt.

Volg deze masterclass en geef jouw klanten een zetje in de richting die jij voor ogen hebt!

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe het bewuste en onbewuste brein werken en wat we daar van kunnen leren.
  • Waar in je klantreis vertonen klanten ander gedrag dan je zou willen / dan goed voor ze is?
  • ‘Behavioural nudges’ wat zijn het en hoe werkt het in de praktijk?
  • Heel veel inspiratie, voorbeelden en cases van o.a. Booking, Bol.com en a.s.r., vertaald naar wat je er zelf mee kan.
  • Hoe de NPS al kan stijgen door het wijzigen van een functietitel of afdelingsnaam.
  • Hoe je gedragsprincipes inzet om klanten naar het (online) kanaal te bewegen waar je ze wilt hebben.
  • In drie stappen zelf aan de slag met de uitdagingen voor jouw organisatie.
  • Pricing psychologie in de decision journey: Welk type kortingsactie is het meest effectief voor jouw product of dienst?

Sneak Peak:

 

Masterclass op maat:

Wij bieden een inspirerende masterclass van een halve of hele dag. Tijdens een intakegesprek bespreken we graag jouw wensen t.a.v. de duur, locatie en specifieke topics.

 Sprekers:

De masterclass wordt gegeven door Anders Jansen en Maties van Voorthuizen.

1 Gerald Zaltman (2003). How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Market

Aan de slag met behavioural?

Laat je gegevens achter en we nemen z.s.m. contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
X