Event

The price is right

Alles over value-based pricing in de praktijk

Er is meer dan cost-plus pricing en een beetje competitive pricing: value-based pricing. Veel bedrijven willen het, sommigen doen het een beetje, weinigen doen het echt.

Kom op 29 september naar Utrecht. Een middag vol praktische tips en inspiratie over value-based pricing.

Prijs is het onderdeel van de marketingmix dat aantoonbaar de grootste impact heeft op het resultaat. Maar wat ook vaak het minste aandacht krijgt. Dat is gek. Doe er wat aan voor jouw bedrijf en investeer een middag in pricing. Een investering die je 100% zeker terugverdient!

Prijs: € 499 excl. BTW.

Speciale team aanbieding: 5 =2, neem je collega’s mee, tot 5 deelnemers voor de prijs van 2 – € 998 excl. BTW

Programma

Kom op 29 september naar Utrecht

Drie praktijkcases over en verteld door de mensen van ING Verzekeren, Volkswagen (Pon) en Losberger de Boer. En masterclasses door de specialisten van flowresulting.

Losberger de Boer – van cost-plus naar value-based pricing. Zo neem je de organistie mee

Losberger de Boer, wereldspeler in tijdelijke huisvesting, deed een driejarig programma om de organisatie mee te nemen in een fundamentele beweging naar value-based pricing. Onno Koole, group marketing director, vertelt over de aanpak en deelt zijn inzichten.

ING – Value-based pricing van verzekeringen

Losberger de Boer, wereldspeler in tijdelijke huisvesting, deed een driejarig programma om de organisatie mee te nemen in een fundamentele beweging naar value-based pricing. Onno Koole, group marketing director, vertelt over de aanpak en deelt zijn inzichten.

Prijsonderzoek – incl. DIY tips

Zonder onderzoek en data-analyse geen onderbouwde prijsstrategie. Met welke methodieken vind je de antwoorden die je zoekt? En wat kun je zelf al doen? Gegarandeerd dat je uit deze sessie wegloopt met een to-do lijstje!

Dynamic Pricing met behulp van slimme machine learning software

Data is het nieuwe goud. Prijzen worden vaker bepaald met algoritmes. Leer welke grote pricing uitdagingen er zijn en hoe jouw organisatie die kan oplossen met data en algoritmes van het SYMSON pricing platform. Stel AI- gedreven prijsstrategieën samen en combineer ‘gut-feeling’ prijsbepaling met ‘data-driven’ prijsoptimalisatie.

Pon – Value-based pricing in de after sales automotive

Onderhoud aan auto’s is een markt van €3,7 miljard per jaar in Nederland. Hoe bepaal je de prijs voor onderhoud? Wat willen verschillende doelgroepen betalen voor een merk dealer en voor een universele garage? De antwoorden komen van Reinier Regter, verantwoordelijk voor after sales bij Pon Automotive, importeur voor de merken van de Volkswagen Groep.

Pricing en assortiment opbouw

Waarom zit er altijd een broodje in een menu van McDonalds, maar nooit koffie? Wat stop je in welk product, wat is een add-on, hoeveel keuzes moet je bieden, en hoe bepaal je de prijsafstand? Ontdek met de specialisten van flowresulting hoe je assortimentsopbouw voor je kunt laten werken.

Prijspsychologie en het nut van korting

Decoy, center stage, framing… psychologie speelt een grote rol bij pricing. Hoe laat je psychologie voor je werken? Theorie en praktijk in een masterclass door de experts van flowresulting.

Value selling

Wie met value-based pricing aan de slag gaat, past niet alleen zijn prijs aan. Meestal leidt het ook tot inzichten die leiden tot aanscherping van marketingcommunicatie en verkoop aanpak. Value-based pricing leidt tot value selling.

Wil je hier ook iets mee in jouw organisatie?
Reserveer je tickets direct.

Prijs: € 499 excl. BTW.

Speciale team aanbieding: 5 =2, neem je collega’s mee, tot 5 deelnemers voor de prijs van 2 – € 998 excl. BTW

Donderdag 29 september
13.00-17.00 uur
Spoorwegmuseum Utrecht
Bedankt!
Oops! Something went wrong while submitting the form.