Alle publicaties

12 mei 2020, Jacqueline Mulders, Marc Westeneng

Van pricing manager bij T-Mobile naar pricing consultant bij flowresulting

Enthousiast, een slimme cijfernerd, kwaliteit, oprecht – zo wordt Jacqueline omschreven door anderen.

Enthousiast, een slimme cijfernerd, kwaliteit, oprecht – zo wordt Jacqueline omschreven door anderen. Twee maanden geleden maakte ze de overstap naar flowresulting. Vier vragen aan de meest recente versterking van ons pricing-team.

Wat deed je bij T-Mobile?
Ik was senior pricing manager en hield me bezig met het optimaliseren van het abonnementenaanbod voor klanten. Dan moet je denken aan dit soort vraagstukken:

  • Hoeveel bel- en databundels moeten we aanbieden?
  • Welke features stoppen we in de verschillende bundels?
  • Hoeveel zijn klanten bereid te betalen voor deze bundels?
  • Hoe positioneren we ons aanbod ten opzichte van onze belangrijkste concurrenten?
  • Hoe blijven we onze belangrijkste concurrenten een stap voor?

Waarom de overstap naar flowresulting?
Ik vind pricing vraagstukken fantastisch! Het werd tijd voor mij om dit breder te gaan toepassen dan alleen bij T-Mobile.
Met mijn eindeloze nieuwsgierigheid kan ik nu in een professionele omgeving organisaties helpen hun pricing strategie en klantenaanbod te verbeteren.

Wat neem jij mee uit je vorige baan?
Ik weet uit ervaring dat je met een slimme prijsstrategie meer kunt verdienen, maar als je de mensen niet meeneemt dan gaat het niet werken.

Zo hadden we een keer uitgebreid onderzocht hoe we de propositie het beste konden neerzetten.

Overtuigd gingen we live. Maar de resultaten vielen enorm tegen.
Totdat we er achter kwamen dat de collega’s van sales afdeling -de mensen die de abonnementen moeten verkopen- onvoldoende waren meegenomen in de verandering.

Pas toen we hen ook hadden meegenomen in het proces, gingen we los.

Flowresulting voor jou, in drie woorden?
Fanatiek, vooruitstrevend, nieuwsgierig.

Close Slice 1 Combined Shape Open menu btn-hamburger Group Group icon [search]
X