Pricing

Inzicht in bereidheid tot betalen is de sleutel

Pricing

De meest onderbelichte P

De meeste bedrijven sturen veel meer op marktaandeel en kosten dan op prijs. Best gek.

Want prijs is de marketing-P met de grootste impact op de bottomline: 1% prijsverhoging levert veel meer op dan 1% groei in marktaandeel of 1% kostenbesparing.

Flowresulting helpt. Met het analyseren van commerciële groeikansen en het ontwikkelen van de verdienmodellen van de toekomst. Met onderzoek van klantbehoeftes, het kwantificeren van waarde drijvers en het bepalen van optimale pakketten en prijzen van een abonnement.

Onze visie

Willingness to pay

Bereidheid tot betalen is een kernconcept in onze filosofie. Want wie weet welke doelgroepen waarvoor willen betalen, kan de juiste prijs bepalen en zo meer rendement halen.

Inzicht in willingness to pay draagt ook bij aan effectievere marketing communicatie en vormt input voor de innovatie agenda.

Quick scan pricing maturity

Een hoge score op alle aspecten van pricing maturity is niet altijd nodig om succesvol te zijn, aangezien het belang van individuele aspecten per organisatie en markt kan verschillen.

In onze aanpak proberen we zo snel mogelijk te achterhalen welke aspecten in de specifieke context het belangrijkst zijn en richten we onze analyse inspanningen vervolgens op deze aspecten.

Onderzoek als basis

Flowresulting maakt gebruik van verschillende methodieken om inzicht te krijgen in de aankoopbeslissing van klanten en voor het bepalen van de juiste prijs.

Bijvoorbeeld MaxDiff voor het identificeren van de belangrijkste product-, service- en merk-benefits in de aankoopbeslissing van een doelgroep. Of conjoint analyse voor het in kaart brengen van bereidheid tot betalen en prijsgevoeligheid.

Prijs methodieken & tooling

Hoe ontwikkel je prijsstrategie factbased, hoe maak je het praktisch toepasbaar? Een factbased prijsstrategie is per definitie gebaseerd op onderzoek. Wij geloven dat maximaal effect staat of valt met gemakkelijke praktische toepassingen.

Om die reden verbinden we de discipline ‘marketing’ met die van ‘changemanagement’. En al zeggen we het zelf: die combinatie is best bijzonder.

Onze pricing-diensten

Hiermee kunnen we je helpen

We werken voor grote bedrijven en multinationals, in Nederland en Europa. Zowel B2B als B2C.

Prijsstrategie

Value based pricing is het marketing instrument met de meeste impact op winstgevendheid.

Prijs & propositie

Van toegevoegde waarde naar toegekende waarde. Inzicht in wat klanten waarvoor willen betalen aan jou.

Prijspsychologie

De wijze waarop prijzen worden gecommuniceerd heeft grote impact op conversie en marge.

Prijs & organisatie

Hoe neem ik de organisatie mee in value based pricing?

Cases

Cases waar we trots op zijn

Flowresulting werkt voor grote bedrijven en multinationals in verschillende markten in Nederland en in Europa. We zijn voornamelijk actief in de automotive en financiële sector.

Plaats hier je nieuwe header

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

''Consequatur numquam quis quos et at modi et distinctio magni. Aliquid aut maiores modi velit aspernatur eos. Ut illo esse sunt reprehenderit ea est sapiente quam in. Sequi magnam harum est. Est quisquam quisquam qui perspiciatis eveniet nihil omnis et voluptatem. Odit qui omnis''

Culpa Molestiae Dolorem

Error et rerum est.

''Doloribus sit molestiae labore et voluptas ullam excepturi quibusdam. Accusantium incidunt ut. Pariatur omnis beatae quam aut. Perspiciatis et nemo deleniti. Expedita neque delectus ipsum ratione. Alias qui delectus. Tenetur est nemo exercitationem mi''

Quia

Nemo omnis itaque exceptur

''Non nihil facilis corrupti eligendi. Voluptas tempore ipsa molestiae recusandae. Et aliquam ipsum magni et''

Magni

Quisquam sit vel inventore voluptatem co