Een factbased prijsstrategie is per definitie gebaseerd op onderzoek. Maximaal effect staat of valt met gemakkelijke praktische toepassingen.

De optimale onderzoeksmethode
Voor het opbouwen van een prijsstrategie is vaak onderzoek nodig.
Flowresulting beschikt over een scala aan onderzoek methoden om scherpe inzichten te verzamelen.

Veel gebruikte methodieken:

  • Conjoint/conjunct analyse
  • MaxDiff
  • TURF
  • Latent Class
  • Gabor Granger
  • Van Westendorp
  • Brand-price tradeoff
  • SIMALTO

Lees meer over onze methodieken.

Gebruiksvriendelijke tools
Het vaststellen van de juiste prijs is zelden een eenmalige beslissing. Daarom ontwikkelt flowresulting gebruiksvriendelijke tools waarmee onze opdrachtgevers zelf prijsbeslissingen kunnen onderbouwen. Zo gebruiksvriendelijk dat ook niet-onderzoekers er mee uit de voeten kunnen.

Voorbeelden van tooling:

  • Marktsimulator
  • Setting the right price
  • Prijs-waarde model
  • Business case calculator

Lees meer over onze tooling.

Aan de slag: download onze brochure en sparren met Marten

Brochure conjoint analysis

Conjoint analysis

Conjoint Analysis voor winnende waardeproposities

Conjoint Analysis is een statistische methodiek voor het in kaart brengen van complexe aankoopbeslissingen. Conjoint staat voor considered jointly en is ontwikkeld op basis van de wetenschap dat een klant een aankoopbeslissing niet maakt op basis van één productkenmerk, maar in veel gevallen op basis van een combinatie van kenmerken. CA brengt deze zogenaamde ‘trade-offs’ in kaart.

 

Download brochure

Publicaties

Cases

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
X