Alle masterclasses

02/10/2019, NIMA Amsterdam

Propositie-engineering

Het bouwen van een marketingpropositie is topsport. Het vraagt om het herkennen en begrijpen van de juiste doelgroep (segmenteren) en vervolgens het finetunen van het product of de dienst zodat deze perfect aansluit op de behoeften van je klanten. En dan is er nog de vraag: moet je je product aanpassen, of is het slimmer je assortiment anders in te richten?

Datum:  2 oktober 2019
Tijd:
09:00 – 17:30
Locatie: NIMA, Amsterdam
Deelnameprijs NIMA members €550,-, normaal tarief €750,-

‘Propositie engineering’ is het onderwerp van deze masterclass. We kijken naar proposities als een bundle of benefits: uit welke onderdelen bestaat je aanbod, en waarmee lever je welke waarde voor wie? De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe kun je marktsegmenten herkennen? Aan welke voorwaarden moet een segment voldoen?
  • Hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
  • Hoe belangrijk is het bouwen van een sterk merk voor jouw merk?
  • Hoe weet je welke waarde de verschillende onderdelen van je propositie waarde voor de klant vertegenwoordigen?
  • Wat zijn klanten bereid te betalen voor product features?
  • Hoe ver kun je gaan met het uitkleden van je propositie a la Ryanair (‘taking value out’)?
  • Hoe ver kun je gaan in het variëren van je prijs? En hoe slim is dat?
  • Welk type kortingsactie is het meest effectief voor jouw product of dienst?
  • Hoe kun je psychologische mechanismes voor je laten werken om de keuze van de klant te beïnvloeden?

Sprekers
De masterclass wordt gegeven door Marc Westeneng en Sebastian Glosemeyer.

Wil je erbij zijn?

Schrijf je dan in via de site van NIMA