Ongeveer 65% van de groei van bedrijven wordt bepaald door de markten waarin het bedrijf actief is. De keuze ‘where to play’ is dus cruciaal.  Daarnaast bieden digitalisering en nieuwe technologie enorme kansen voor bedrijven om relevanter te zijn voor klanten.

Waar liggen groeikansen en hoe laten we disruptie voor ons werken?
Veel markten worden op hun kop gezet door nieuwe technologische mogelijkheden. Wie te laat onderkent welke impact die hebben, loopt grote risico’s. Wie op tijd de potentie ervan inziet, kan geweldige kansen pakken. Succesvolle disruptie ontstaat alleen daar waar een betere oplossing voor klanten wordt geboden dan wat er in de markt beschikbaar is. We helpen bedrijven om disruptie voor zich te laten werken.

Keuzes durven maken en concretiseren
In onze adviespraktijk zien we veel groeistrategieën op een hoog abstractieniveau. Goed doordacht, maar vaak worden er geen duidelijke keuzes gemaakt. Om iedereen aan boord te houden, geen doelgroepen te willen uitsluiten, geen kansen te laten liggen, etc.….

Resultaat is vaak dat alles een beetje wordt gedaan. Om echt te groeien moet je duidelijke keuzes maken waarop je gaat excelleren en waarop niet. Kenmerkend voor onze strategietrajecten is dat er onderbouwd duidelijke keuzes worden gemaakt en de gekozen richting wordt geconcretiseerd..

Cases

Trends factbook en marktanalyse als startpunt voor verdieping en strategische keuzes

Publicaties

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
X