Digitalisering en nieuwe technologie bieden enorme kansen voor bedrijven om relevanter te zijn voor klanten. Flowresulting helpt bedrijven om die kansen als eerste te spotten en harder te groeien.

In tijden van technologische vernieuwing en veranderende klantbehoeften moeten bedrijven zichzelf voortdurend de vraag stellen of ze actief zijn in het juiste deel van de markt. Want het antwoord op de vraag ‘where to play’ bepaalt in belangrijke mate de groei van een bedrijf. Flowresulting helpt bedrijven om deze vraag te beantwoorden: waar liggen kansen, en met welke propositie en positionering schieten we raak?

 

 

 

 

 

Waar liggen groeikansen en hoe laten we disruptie voor ons werken?

Veel markten worden op hun kop gezet door nieuwe technologische mogelijkheden. Wie te laat onderkent welke impact die hebben, loopt grote risico’s. Wie op tijd de potentie ervan inziet, kan geweldige kansen pakken. We helpen bedrijven om disruptie voor zich te laten werken. Door vernieuwing van propositie, positionering of businessmodel. Kenmerkend voor onze aanpak is dat we technologische ontwikkelingen en markttrends verbinden met diepgaande analyses van klantbehoeften. Want technologie is nooit een doel op zich. Succesvolle disruptie ontstaat alleen daar waar een betere oplossing voor klanten wordt geboden dan wat er in de markt beschikbaar is.

Wat is de optimale inrichting van onze propositie?

Veel bedrijven zoeken groei door te investeren in betere kwaliteit van hun product en service. Maar dat is geen garantie voor marktsucces. Misschien bereikt u met iets minder service tegen een lagere prijs wel veel meer.
Een winnende propositie biedt de unieke combinatie van product, service en merk die voor de doelgroep de maximale waarde vertegenwoordigt. We helpen bedrijven om hier de juiste afweging te maken en zo sneller te groeien.  
Een winnende propositie start met inzicht in de waarde die een klant toekent aan de verschillende onderdelen van de propositie. Inzicht  in de huidige waarde, maar ook in de waarde van mogelijke nieuwe features en services.
Flowresulting biedt inhoudelijke expertise en de benodigde onderzoekstechnieken op basis waarvan vragen beantwoord worden als:

  • Welke samenstelling van de propositie biedt de meeste toegevoegde waarde in de ogen van de klant en welke samenstelling is het meest winstgevend?
  • Welke invloed heeft het merk op de aankoopbeslissing van de klant?
  • In hoeverre verschilt de toegekende waarde per doelgroep?
  • Welke differentiatie in het aanbod leidt tot een zo groot mogelijk marktaandeel en kannibaliseert minimaal?
  • Welke benefits moeten we benadrukken in onze marketingcommunicatie?

Wat is een onderscheidende positionering voor ons merk of product?


Waar staat ons merk voor, waarin zijn we onderscheidend, en hoe zorgen we ervoor dat (potentiële) klanten dit weten en ervaren? Het antwoord op deze vragen vormt de basis voor klantvoorkeur en is het meest effectieve wapen tegen prijsconcurrentie. Flowresulting helpt bij het ontwikkelen van een onderscheidende en geloofwaardige positionering. Een goede positionering vraagt om keuzes. Want: “If you try to be everything to everybody, you end up being nothing to anybody.”  Toch zien we vaak dat positionering zichtbaar wordt in abstracte slogans die klanten weinig houvast geven. Klantbeloften zijn een bewezen concept van flowresulting om dit te voorkomen.

Klantbeloften bieden verschillende voordelen:

  • Klantbeloften helpen klanten voor je kiezen
  • Klantbeloften leiden tot hogere klantbeoordelingen
  • Klantbeloften vergroten de kansen op service recovery
  • Klantbeloften geven richting en houden en organisaties scherp

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Event | De Kracht van Klantbeloften

Event | De Kracht van Klantbeloften

Datum: 26 november 2019
Tijd:12:00-17:30 uur
Locatie: Spoorwegmuseum Utrecht
Tickets: Early Bird Ticket: €195,00 (excl. 21% BTW) (aanmelden voor 1 september 2019)

Wat delen Jumbo Supermarkten, Volkswagen en Interpolis?
Ze hebben alle drie glasheldere klantbeloften. En die hebben ze niet voor niets, want klantbeloften leveren bewezen resultaten. Bedrijven met klantbeloften verkopen meer en hebben blijere klanten. Professor Erik Scherder vertelt over beloften en de impact daarvan op hersenen. Er zijn praktijkcases van Volkwagen, a.s.r., Interpolis en APG en masterclasses en break-out sessies. Ontdek tijdens het event wat klantbeloften voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Meer informatie