Bedrijven die hun businessmodel op tijd innoveren doen het beter. Omdat ‘gewoon blijven doen waar we goed in zijn: we maken nu toch winst’ niet altijd een verstandige houding is. Flowresulting helpt je in de lead te blijven in een wereld die sneller verandert dan ooit.

Je hoeft je nieuwe businessmodel niet uit te vinden, wel te vinden
De belangrijkste uitdaging is om zicht te krijgen op mogelijke businessmodellen en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen. Welke kansen en welke bedreigingen bieden de verschillende businessmodellen op korte en lange termijn? In onze werkwijze passen we bewezen patronen toe voor het innoveren van jouw businessmodel.

90% van succesvolle businessmodel innovaties komt tot stand door het slim combineren / kopiëren van bestaande ideeën uit andere context. (St. Gallen University, 2018)

Enkele voorbeelden van de patronen die we gebruiken in onze aanpak:

Publicaties

‘Business model challenge’ met het eigen team

In de Business Model Challenge helpt flowresulting je anders naar je klanten en je business te kijken om vanuit daar tot nieuwe businessmodellen te komen. Tijdens de challenge combineren we kennis uit de innovatie-faculteiten van prestigieuze wetenschappelijke instituten met learnings uit talloze praktijkcases.

Programma op hoofdlijnen
Analyse op het huidige businessmodel
We ontleden we het huidige businessmodel en brengen de belangrijkste kansen en bedreigingen binnen het ecosysteem in kaart.

Ideeën genereren
Op basis van succesvolle cases verkennen we verschillende alternatieve businessmodellen en vertalen die naar jullie business context: ‘Hoe zou dit model voor ons kunnen werken?’

Pitchen en prioriteren
Teamleden pitchen hun beste ideeën aan de hand van de bouwstenen van het businessmodel. Vervolgens prioriteren we de ideeën en bepalen we next steps: ‘zijn er kansrijke ideeën die we al verder willen valideren?’

Lees meer

Laat je inspireren!

Vul je naam en mailadres in en ontvang tien keer per jaar ‘flowinspiration’. Een mail met inspiratie over excellente dienstverlening, video’s die raken, cases en succesverhalen die bijblijven.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
X