Speel video

Werken bij flowresulting - bekijk de video

Vacatures

vacature

Senior consultant groeistrategie

5+ jaar werkervaring

Voor ons expertisegebied ‘groeistrategie’ zijn we op zoek naar een problem solver met superieure analytische vaardigheden.

Lees meer

vacature

Senior consultant winnende proposities

4-6 jaar werkervaring

Binnen onze expertise ‘winnende proposities’ zijn we op zoek naar een consultant die vanuit (fact-based) klantinzichten relevante, onderscheidende proposities bouwt.

Lees meer

vacature

Medior consultant marketing & strategie

2-4 jaar werkervaring

Heb jij 2-4 jaar werkervaring en wil jij je carrière versnellen binnen marketing & strategie consultancy? Wij zijn op zoek naar een talentvolle medior consultant met een passie voor dienstverlening.

Lees meer

vacature

Office Manager

3 jaar werkervaring

Ben jij een enthousiaste, nieuwsgierige en gedreven duizendpoot die stevig in haar schoenen staat en weet van aanpakken? Wij zijn op zoek naar een talentvolle Office Manager.

Lees meer

vacature

Junior consultant marketing & strategie

0-3 jaar werkervaring

Verwonder jij je regelmatig over de dienstverlening in Nederland en lever je graag een bijdrage om dit beter / mooier te maken? Wij zijn op zoek naar talentvolle junior consultants met een passie voor dienstverlening.

Lees meer

vacature

Talent Event

Bepaal je eigen groei, wij bieden de kansen

Altijd al willen weten wat het consultancy vak gericht op marketing & strategie precies inhoudt? En of jij de skills in huis hebt om als consultant succesvol te zijn?

Solliciteer dan nu voor deelname aan ons talent event op maandag 7 mei 2018.

Lees meer

Staat jouw vacature er niet tussen?

Interesse in werken bij flowresulting, maar staat er momenteel geen vacature tussen die past bij jouw profiel? Stuur dan een open sollicitatie (motivatiebrief en CV) naar droombaan@flowresulting.nl, ter attentie van Manon de Rijk. Dan bekijken we of er een match is voor een kennismakingsgesprek en bespreken we graag de mogelijkheden. Uiteraard krijg je altijd een reactie van ons.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures wordt niet op prijs gesteld.

Het carrièrepad

(Oud) medewerkers vertellen…

Bas van Vlierden (oud-medewerker van flowresulting) heeft vijf jaar bij flowresulting gewerkt en is nu Director TV bij KPN. In deze video vertelt hij wat werken bij flowresulting voor hem betekent en hoe dit heeft bijgedragen aan zijn professionele ontwikkeling.

Anders Jansen (partner bij flowresulting) is in 2006 begonnen als junior consultant bij flow. Vijf jaar later werd hij partner. In deze video vertelt Anders hoe zijn ontwikkeling bij flowresulting is gegaan.

Een dag uit het leven van ...

Sebastian Glosemeyer

Consultant

Met mijn passie voor marketingstrategie is het mijn doel om organisaties succesvoller te maken.

Sebastian Glosemeyer

Als consultant is het mijn ambitie om organisaties succesvoller te maken door te groeien. In de projectteams waar ik onderdeel van uitmaak houd ik mij voornamelijk bezig met het identificeren van nieuwe marktinzichten / kansen. Over het algemeen is dat fact-based, dus redelijk veel data-analyses. Daar ligt mijn kracht.

Recente voorbeelden: voor één van de grootste spelers uit de Automotive-industrie in Nederland hebben wij het prijsbeleid voor de After Sales markt geprofessionaliseerd. Daarnaast was ik voor een ander bedrijf op het gebied van bedrijfswageninrichtingen betrokken bij het ontwikkelen van een market development plan voor de Duitse markt.

Bij flowresulting krijg je vanaf dag één veel verantwoordelijkheid. Je werkt samen met senior adviseurs en partners. Je leert ontzettend veel en ontwikkelt je razendsnel. Inmiddels heb ik regelmatig de rol van projectleider en ben daarmee aanspreekpunt voor onze klanten.

Kortom: ik voel me helemaal op mijn plek bij het leukste marketingadviesbureau van Nederland!

Mijn dagindeling

Dit is hoe een werkdag er bij mij uitziet

08:00 – 08:30
Ik woon in Utrecht. Fietsend langs de singel nader ik ons mooie pand aan de Maliebaan. De collega’s druppelen langzaam binnen.

08:30 – 11:00
Ik ben samen met twee collega’s bezig met een prijsstrategieproject voor één van de grootste automerken in Nederland. De afgelopen weken hebben wij onderzoek gedaan en veel energie gestoken in het uitwerken van een strategie voor de Nederlandse markt. Deze presenteren wij vanmiddag aan de directeur van het merk. Onze presentatie hebben wij al voorbereid. Nu bespreken wij de rolverdeling en geven wij onze presentatie de ‘finishing touch’.

11:00 -12:00
Samen met één van onze partners werk ik op een ander project. Deze keer gaat het niet om auto’s maar om fietsen. Hoe kan het bedrijf de conversie in haar winkels verhogen? Binnenkort hebben wij een brainstormsessie met de klant. Deze heb ik alvast uitgewerkt. Mijn voorstel bespreek ik nu met mijn collega.

12:00 -12:30
Dan heb ik lunch met de opdrachtgever met korte evaluatie en vooruitzicht.

12:00 – 13:00
Ik lunch samen met alle aanwezige ‘flowers’ op kantoor en ga daarna met de auto naar onze klant. Mijn collega belt mij op een geeft mij een laatste tip voor onze presentatie zo meteen.

13:00 – 14:00
Wij hebben precies één uur om de klant voor ons voorstel te enthousiasmeren. Eerst laten we een aantal strategische scenario’s zien. Welk effect heeft een prijsverhoging op volume en bruto marge? Hoe is de propositie in de Nederlandse markt te versterken? Dan is het tijd om ons advies te geven.

14:00 – 17:00
De meeting ging heel goed. De klant is enthousiast en wij kunnen verder met het project. Hiervoor doe je het! Ik ga gelijk aan de slag om vervolgstappen uit te werken. Dan geef ik het hele projectteam een korte update over de voortgang van het project. Bovendien maak ik een eerste stap voor het uitwerken van de eindrapportage.

17:00 – 18:30
Nu is het tijd voor iets anders. Voor een ander bedrijf doen wij kwalitatief onderzoek naar de expansiemogelijkheden in België en Duitsland. Ik heb een telefonisch interview met een expert op dit gebied. Na afloop van het interview schrijf ik nog een korte samenvatting. Het is tijd om de dag af te sluiten en ik ga naar huis.

Mijn activiteiten buiten werk
In mijn vrije tijd sport ik graag. Ik ben een fanatieke squasher en ga regelmatig hardlopen of zwemmen. Daarnaast spreek ik graag met vrienden af en bezoek ik mijn familie in Duitsland. In mijn overige tijd leer ik Zweeds of lees ik een goed boek.

Een dag uit het leven van ...

Loura Vlam

Consultant

Ik geloof dat een oprechte passie voor de klant een organisatie veel winst oplevert. En dan bedoel ik de term winst in een bredere zin dan financieel.

Loura Vlam

Ik werk sinds mei 2017 als consultant bij flowresulting. ‘Afwisseling’ is het eerste woord dat bij me op komt als ik vrienden vertel wat ik zo leuk vind aan dit werk. Vanaf dag één ging ik mee naar klanten en werd ik uitgedaagd mijn input te geven. Ik heb in een korte tijd voor klanten uit de automotive, bankwezen, de overheid en het openbaar vervoer gewerkt. Van het schrijven van een adviesrapport op basis van door ons uitgevoerde klantinterviews, tot het begeleiden van een Customer journey traject en het uitvoeren van mystery visits.

Behalve direct voor klanten, ben ik ook actief bezig met interne werkzaamheden. Iedereen krijgt binnen flowresulting ruim de mogelijkheid om zichzelf te ontwikkelen, zowel op persoonlijk vlak als op de inhoudelijke expertises. Zo heb ik me de afgelopen tijd verdiept in Customer journey management in de B2B markt. Ik heb hier ook een artikel over geschreven voor de nieuwsbrief en ik ben bezig met de organisatie van een masterclass.

Mijn dagindeling

Dit is hoe een dag er bij mij uitziet

06:30
Vandaag gaat de wekker vroeg. Ik heb namelijk om negen uur een sessie bij een opdrachtgever in de OV-branche. Ik woon in Amsterdam en pak de trein om daar te komen. Kan ik tijdens mijn reis mooi even rustig ontbijten en de krant lezen, én de presentatie nogmaals doornemen.

09:00 – 11:00
Het wordt een spannende sessie! We hebben prototypes ontwikkeld om de reisinformatie voor klanten duidelijker weer te geven. Vandaag krijgt de opdrachtgever de kans hier feedback op te geven. Gelukkig zijn ze erg enthousiast! Op basis van hun feedback voeren we nog een paar kleine aanpassingen door voordat we met klantonderzoek kunnen starten.

11:00 – 12:30
Ik reis met de bus naar Apeldoorn om op tijd te zijn voor het Mixed Emotions Live congres waar o.a. twee van onze partners spreken.

12:30 – 16:00
Eén van de partners van flowresulting (Ed Ram) geeft een presentatie over onze expertise ‘Fact Based Service Design’ die ik ook bijwoon. Een mooie kans om te horen wat potentiële klanten van ons verhaal vinden en hen hier direct over te spreken. Daarnaast haak ik nog snel aan bij een presentatie over marketing in de B2B sector. Handig voor het artikel over Customer journey management in de B2B sector dat ik aan schrijven ben.

16:00-17.30
Samen met Ed reis ik door naar een opdrachtgever in Deventer. In de auto bespreken we de belangrijkste thema’s. Tijdens het gesprek weten we de opdrachtgever te inspireren met concrete acties om de klantbeleving in hun dienstverlening te verbeteren. Uiteindelijk halen we de opdracht binnen om een aantal acties daadwerkelijk te gaan uitvoeren, yes!

17.30
Mijn dag zit erop. In de trein naar huis werk ik alvast de actiepunten naar aanleiding van de sessie vanmorgen uit en kan ik rustig mijn mail bijlezen.

Mijn activiteiten buiten werk
Ik woon in Amsterdam en spreek nog vaak af met vrienden om te eten of een drankje te doen. Daarnaast hou ik erg van sporten. Afhankelijk van het weer kunnen dit verschillende sporten zijn. Van een les Bikram Yoga (lekker opwarmen in de winter!) tot zwemmen of wielrennen (meer iets voor in de zomer). Als ik een avondje niks heb, kan ik heerlijk op de bank hangen en een aflevering Expeditie Robinson kijken.

Wij zoeken een office manager

Wij zijn hard op zoek naar een office manager. Ben jij een enthousiaste, nieuwsgierige en gedreven duizendpoot die stevig in haar schoenen staat en weet van aanpakken? Heb jij daarnaast een passie voor dienstverlening en affiniteit met online marketing? Kom dan kennismaken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.